Australie deel 3 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van arie schep - WaarBenJij.nu Australie deel 3 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van arie schep - WaarBenJij.nu

Australie deel 3

Door: ikzelf

Blijf op de hoogte en volg arie

08 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Donderdag 31 oktober:
Niet veel geslapen maar genoeg om de dag door te komen. Was erg gezellig gister dat is een ding dat zeker is! Eerst met Rutger naar een winkelcentrum gegaan en daar eten en een tosti ijzer gekocht. Eenmaal terug zijn we hier naar de lagoon gegaan waar we Emelie en Alice weer tegen kwamen en de crew van de boot. In de avond de foto’s van Whitsundays op facebook gezet. En om 8 uur ben ik slaap in gaan halen van de laatste paar nachten.

Vrijdag 1 november:
Alweer november gaat echt snel, vandaag gaan we naar het great barrier reef om te duiken. Met een boot gingen we naar een soort platform midden op zee om daar te duiken, snorkelen en met een bootje mee te varen met onderin glas om door heen te kijken. Al met al een leuk daagie gevuld weer zo. Eten was iets minder maar met drie koks kunnen we ook wel kritisch zijn. In de avond gaan de jongens nog op stap maar ik heb niet zo zin en blijf daarom ook in de bus. Morgen gaan we dan voor werk een heel stuk rijden en dan hopen dat we de job hebben! Zal echt super zijn.

Zaterdag 2 november:
Stukje rijden van 12 uur, voor Australische begrippen schijnt dat niet veel te zijn.
We gaan vandaag naar Munduberra daar schijnt werk te zijn voor grapefruit te plukken.
Rutger en ik hebben het stuk gereden en af en toe afgewisseld. Echt een mooie route met veel gave plekken en kangoeroes natuurlijk. Op het laatste stukje moesten we nog 2 en half uur rijden maar toen kwam ik erachter dat er nog maar kwart tank in zat. En toen we keken op de route bleek dat er de dichtbij zijnde tankstation 121 kilometer verderop zat. En in de middle of nowhere is dat geen pretje om zonder benzine te zitten.
Toch kwamen we een klein tankstation tegen of even de tanken. In de avond de bus op een parkeerplek gezet en daar geslapen.

Zondag 3 november:
Na drie uur wachten op de boer van de grapefruits was hij er eindelijk we waren eerst nog aan het twijfelen of we weg zouden gaan of niet. Nadat we met hem hadden gesproken over het werk bleek dat hij over 2 weken pas werk had. Toen hadden we besloten om naar Brisbane toe te gaan. Daar zou iets meer werk moeten zijn en eventueel werk in de keuken. Duurde vijf uurtjes om daar heen te komen. Ik weet niet of alles mooi is hierzo maar dat zou ik bijna wel gaan denken de routes die we rijden zijn echt super tof! En eenmaal in Brisbane hebben we de auto geparkeerd en daar ook gegeten. Later bleek dat we voor een politiebureau hadden gezet en op de parkeerplaats waar we stonden mocht niet gekampeerd worden. Toch hebben we het maar gedaan en morgen zien we wel weer.
Zo raar eigenlijk, had het net nog met de jongens over de ene keer zit je op een boot en ga je naar een van de mooiste stranden ter wereld en de andere dag sta je op een parkeerplaats te overnachten. Misschien is dat ook wel een van de mooiste dingen die je dan hier doet, het is zo afwisselend echt super grappig.

Maandag 4 november:
Inkopen gedaan bij de aldi, en niet zo klein beetje ook. Super veel dingen die je lang kunt bewaren en ergens anders 2 keer zo duur zijn. Daarna hebben we de bus opgeruimd en toen kwamen we weer meer zooi tegen dan dat we dachten. Toen we dat allemaal gedaan hadden hebben we tickets gekocht voor nieuwjaarsdag in Sydney. Ben wel weer blij dat dat ook weer geregeld is. Omdat iedereen elkaar moest terug betalen van de boodschappen enzo hadden ik en Rutger heel veel klein geld dat we wilde wisselen en dat hebben we gedaan bij een restaurant hier vlakbij de camping. We kwamen wat aan de praat en toen had de vrouw achter de kassa ons uitgenodigd voor een feestje voor morgen met modeshow en 3 gangen menu. Echt tof dat ze ons zomaar uitnodigt voor zoiets we zullen zien morgen ben beniewd!!

Dinsdag 5 november:
Vandaag Melbourne cup een nationale dag in Australië met de belangrijkste paardenrace van het jaar. En wij zijn uitgenodigd om te komen eten bij Mandy om te komen eten bij haar restaurant. We waren haar gasten en we hoefden niet te betalen. We waren als enigste die niet heel netjes gekleed waren zoals als de andere. Wij zaten aan een tafel die gereserveerd stond als Amsterdam boys. Allemaal hoog opgeleiden mensen die ook allemaal wel connecties hadden of gewerkt hadden in Nederland. Piloot, goede functie bij de shell en bij de bank. Zaten wij dan hoor als afgestudeerde koks haha. Maar na het drie gangen menu was er een mode show met de koks die het eten hadden gekookt.
Daarna was er een verkiezing die wij vieren moesten jureren om mooiste schoenen, jurk en hoed van al de vrouwen die daar waren. Als laatst was er ook nog een verkiezing van best geklede man en die wonnen we alle vier en kregen daar een Six pack corona voor.
Mandy was super enthousiast en ook blij dat we waren gekomen. Echt mooi dat ze ons niet kende en toch ons had uitgenodigd voor dit. In de middag zijn we naar Noosa gereden want morgen avond moeten we daar zijn voor uitleg over Fraiser Island.

Woensdag 6 november:
In de ochtend kwam er een soort van stadswacht langs bij onze bus toen we net wakker waren. Toen vroeg hij of we er hadden geslapen, ik probeerde er nog van te maken dat we alleen maar hier chillde maar dat lukte niet dus ik heb maar gezegd dat we inderdaad er hadden geslapen. Toen zijn we naar de dokter gegaan voor Jurgen’s oor die nog steeds pijn deed van het duiken van afgelopen vrijdag. Later op de avond hebben we nog uitleg gekregen over hoe en wat voor regels er gelden op Fraisher qua auto rijden enzo.
Morgen weer vroeg op 7 uur melden bij het Nomads hostel om vanaf daar naar Fraiser te gaan.

Donderdag 7 november:
7 uur aanwezig zijn bij het Nomads hostel. Vandaag gaan we naar Fraiser Island!! Eerst met een bus 2 uur rijden naar Rainbow Beach om vanaf daar met de pond naar Fraisher toe te gaan. Toen we aankwamen kregen we de 4x4 en toen mocht Rutger gaan rijden.
Omdat wij nog geen 21 zijn mochten alleen Rutger en Andy uit Polen rijden. We gingen met een groep van 4 auto’s toeren. Super gaaf dat we zo over het strand mochten rijden.
Eerste stop was bij een meer midden in de duinen met fris ijskoud water daar hebben we lekker kunnen afkoelen. Toen we verder gingen lag er een schip die er al 80 jaar ligt te roesten. Toen we dat allemaal hadden gehad gingen we door naar de camping daar kregen we een tent en later ook te eten. Midden in de boesh boesh op het grootste zandeiland ter wereld. In de nacht drankspelletjes met Engelse gedaan pff wat kunnen die zuipen zeg.. In de nacht sterren wezen kijken, ik dacht dat op Whitsundays al een mooi plekje was maar dit was nog mooier om te zien.

Vrijdag 8 november:
Dag twee op Fraiser Island. Ontbijten en daarna gelijk een wandeling naar de duinen met uitzicht op de oceaan. Daar hebben we ook mooie foto’s gemaakt met ons vieren dat we de Nederlandse vlag vast hielden. Daarna weer een stukje gereden naar een riviertje waar water uit de bergen stroomde. Super koud water, maar wel heerlijk als het 32 graden is buiten. Weer een stuk rijden nu naar bijna het puntje van Fraiser bergtocht gemaakt en vanaf daar konden we een heel groot stuk zien van het eiland. Beneden bij een rots waren ook champagne baden. Daarna naar de camping weer gezellig ouwehouren met iedereen.
Zaterdag 9 november:
Laatste dag alweer.. Wel een beetje brak van de dag ervoor, komt waarschijnlijk door de goone (kookwijn in Nederland). Het laatste ding die we gingen doen was weer bij een meer kijken super mooi weer zoals bijna alles hier in Australië. Na de lunch was het idee om weer terug naar de pond toe te gaan. Maar voordat we daar waren was nog een hele klus. Er kwam eerst een andere auto vast te zitten maar toen bleek dat hij ook nog kapot was. Dus die moesten we achter laten. De mensen die in de auto zaten moesten bij ons komen zitten en bij andere mensen die we niet kenden. Toen moesten wij door rijden ging eerst wel goed ondanks dat de motor oververhit was. Toen we aan het rijden waren viel onze motor twee keer uit en toen moesten we verder worden getrokken worden door onze begeleider Wayne. Maar de remmen van ons deden het ook niet dus als we moesten remmen moest dat gebeuren met de handrem haha. Eenmaal bij het soort hotel daar aangekomen moesten we wachten tot dat de andere van ons werden opgehaald. Daar nog wezen zwemmen en chillen in het park en voordat we het wisten stonden we ook weer op de pond. Toen werden we weer terug gebracht door de bus bij het Nomads hostel daar nog een afterparty gehad met de mensen van de Fraiser tour.

Zondag 10 november:
De bus is weer een grote puinhoop maar ja. We gaan terug naar Brisbane omdat we morgen de auto bij travelers auto barn moeten brengen voor wat kleine reparaties.
Camping gevonden en daar eerst de auto schoongemaakt en opgeruimd wel weer ff lekker en de berg was ook nog eens gedaan. Toen we de foto’s terug keken van Fraiser is echt wel weer een tof iets dat we hebben gedaan. Vind het wel raar als ik op vakantie ben normaal gesproken ga ik nooit naar natuur dingen maar hier doen we bijna niks anders.

Maandag 11 november:
Eerst naar auto barn geweest voor de bus, maar omdat ze het druk hadden moesten we zelf eerst naar een bedrijf toe om de boxen te laten repareren. Nadat dat ook weer gebeurd was weer terug naar de auto barn met de bus. Omdat we best een tijdje moesten wachten gingen we naar de stad toe. De stad zelf is vrij zakelijk en niet echt voor backpackers heb ik zo’n gevoel. We gingen bij de chinees eten en het smaakte weer goed, daarna een soort van yoghurt ijs mix dinges gehaald. Door de stad gelopen en mensen kijken altijd leuk haha. In de avond weer terug naar de camping en geskypt met mn ouders en oma. We hadden ook nog gebeld naar Sulayman over het werk maar die had het bericht dat we volgende week woensdag pas kunnen gaan beginnen. Dat was een min puntje voor vandaag maar ja ook die horen erbij, zelf hier in Australië.

Dinsdag 12 november:
Het was of hier blijven of ergens anders naar toe we hebben voor het laatste gekozen. We zijn naar surfers paradise gegaan en ik heb weer gereden. In Brisbane is wel wat anders rijden dan die eindeloze wegen die ik normaal gewend ben in Australië. Maar ook daar zijn we weer uitgekomen. Laatste paar dagen toch wel veel regen gehad.
Maar goed in Nederland regent het altijd nog meer natuurlijk. In de middag kwam Rutger terug met een pokerset, maar omdat ik dat niet kon hadden ze me het eerst uitgelegd. Eerst pannenkoeken eten en daarna naar de bios. De eerste keer trouwens hier in Australië nou ben benieuwd. Uit eindelijk viel de film wel tegen maar goed wel een avondje meer van de straat zeggen we dan maar.

Woensdag 13 november:
Eerst naar het winkelcentrum gelopen, een harde schijf gekocht voor al de foto’s en filmpjes. Toen we terug gingen hebben we addecco gebeld voor werk, want Suleyman hebben we toch niet heel veel vertrouwen in. We kunnen morgen terecht dus hopen dat het wat word. In de avond heb ik weer gekookt, vind het best leuk weer ff te koken met weinig middelen, doet me een beetje denken aan personeels eten haha. Jurgen onze huis kapper heeft mijn en Sebas weer bij gewerkt met de tondeuse. Bij de eerste keer in Mission beach moest ik echt ff wennen aan dat het zo kort was maar dat was nu niet zo. Daarna ben ik nog met Rutger een stukje wezen lopen heel spectaculair was het niet maar wel weer ff gezellig. Net dat we terug kwamen begon het echt hard te regenen gelukkig hebben de jongens een zijl gekocht om onder te zitten. Wel leuk zo allemaal weer lekker primitief.

Donderdag 14 november:
Vandaag beslissen of richting Sydney en daar werk zoeken of naar toch naar Mumduberra gaan met een slecht gevoel er over. Was wel weer een grote beslissing. Na een stukje over het strand te hebben gelopen en iedereen weer ff erover na kon denken hebben we de knoop door gehakt en zijn we richting Sydney gegaan. Nu moeten we dus weer opnieuw naar werk zoeken. We gaan onderweg naar Sydney kijken voor werk op boerderijen maar als dat niet lukt ga ik voor mezelf een baantje in de keuken zoeken.
We kregen van Mark te horen dat in spot x wel werk was dus zijn we daar eerst heen gereden. Wel weer raar toen we weer aankwamen bij het surfkamp, waar we 7 weken geleden ook waren. Daar hebben we in de omgeving overnacht en morgen op zoek naar werk.

Vrijdag 15 november:
In de ochtend op de camping toen ik ging douchen zag ik een kangoeroe voorbij springen en later ook een paar liggen echt super leuk om die beesten zo te zien.
Later bij de camping beheerder gevraagd of er werk was in de buurt. Dat was er en we gingen naar een blue berry boerderij toe om te kijken of er werk was. Daar moesten we een formulier invullen en kregen binnen twee weken te horen of er werk was. Toen zijn we weer verder gereden omdat we daar niet op gaan zitten wachten. In de avond een gratis camping opgezocht en daar weer lekker overnachten. Morgen weer verder voor werk zoeken.

Zaterdag 16 november:
Vandaag wakker geworden en tosti’s gemaakt in het openbare keukengebouw. Vandaag rijden we door naar Newcastle, toen we daar aankwamen probeerde we een manpower of iets te zoeken maar die waren dicht. Omdat we verder niet echt het idee hadden dat hier wat te halen valt gingen we naar Sydney toe. Onderweg was het al donker van de grijze wolken maar eenmaal aangekomen was het nog erger. Ik voelde me niet zo goed anders was in net als de jongens naar de nicht van Rutger gegaan in Manly en daar ook uitgaan. Ik ben in de bus gebleven met stormachtig weer ben ik toen gaan slapen.

Zondag 17 november:
We zijn naar een andere camping gegaan, buiten is het nog steeds donker en koud.. lijkt Nederland wel. Loop nu ook voor het eerst in mijn trainingsbroek. Ik mocht weer rijden omdat de andere nog bezopen waren. We zijn eerst naar Manly gereden om onze vesten en jassen op te halen. Wel heel raar moment precies 2 maanden geleden liepen we hier nog met de groep uit Nederland rond en nu rij ik al met onze campervan rond. Echt de tijd is zo snel gegaan. Heel mooi moment vond ik zelf. Toen we dat hadden gedaan zijn we naar een goedkopere camping gereden en de navigatie stuurde mijn dwars door Sydney stad heen en over de Harbour Bridge heen. Wel weer leuk om dat ook weer eens mee te maken. Eenmaal aangekomen zijn ik, Rutger en Sebas nog naar een winkelcentrum geweest beetje kijken kijken niet kopen zeg maar. In de avond mn grote neef Henri gebeld omdat hij jarig was!

Maandag 18 november:
Eerst naar het jobcenter op Kings Cross. We hebben daar onze cv aangepast en een gesprek gehad. We zijn nu ingeschreven en ze gaan nu onze cv’s uitsturen naar gerichte bedrijven. We kregen wel gelijk te horen dat er werk was te vinden in een bedrijf dat verhuizingen deed dus daar gaan we morgen gelijk naar toe. En die jongen die werk regelt daar op kantoor was zelf ook Nederlands hij vroeg of hij mocht meerijden morgen. Daarna nog een beetje rond gelopen in Sydney zelf. Maar omdat het super hard regende was er niet heel veel aan.

Dinsdag 19 november:
In de ochtend gelijk naar het bedrijf gegaan voor werk als verhuizer. Mike opgepikt en er heen gereden. Ingeschreven daarzo en de man zij dat we waarschijnlijk vrijdag al konden gaan beginnen. Ik heb hier wel een goed gevoel over. Nu maar hopen dat we snel aan de slag kunnen. Daarna zijn we naar Manly gegaan, echt als ik nog ergens wil gaan wonen gaat dat sowieso Manly worden. Zo chill daarzo en een gezellige sfeer, bijna perfect. Rutger en ik hebben nu ook kaarten gekocht om op te sturen naar thuis. We vonden dat het nu wel kon een keer een kaartje sturen na twee maanden. Jurgen is gebeld dat er werk voor hem was dus die ging naar Sydney wij zijn doorgereden naar een andere camping.

Woensdag 20 november:
Naar Sydney zelf gegaan alweer, samen met Jurgen en Rutger. We gingen eerst naar het jobcenter voor het pakketje van Jurgen. Daarna zijn we naar het foodcourt gegaan om eten te halen om dat in het park op te gaan eten. Omdat Rutger en ik nog steeds geen sms gehad hebben lopen we echt te wachten tot dat we een sms krijgen. We kijken telkens weer of er al een berichtje is binnen gekomen. Toen Jurgen weg moest voor werk en wij samen door de winkelstraat liepen, kreeg eerst Rutger een sms en daarna ik ook gelijk. Super blij!! Eindelijk iets van werk. We zijn toen verder gegaan met door de stad slenteren. Vlakbij het Oprah house en de harbour bridge zijn we een biertje gaan drinken. Daarna zijn we weer helemaal naar kings cross gegaan om te gaan eten. Voordat we gingen eten heb ik nog even geskypt met mn ouders wel weer ff leuk om ze even te zien kon ik ze gelijk vertellen over het werk.

Donderdag 21 november:
Omdat we geen brood meer hadden gingen we eerst naar een winkel centrum. Toen we daar waren zagen we een fitness school en het begon met infomeren en uiteindelijk zijn we er weggelopen met een abonnement. Dus het word nu werken, fitness, eten en slapen de komende 5 a 6 weken denk ik haha. Het zal wel niet.. Morgen gaan we voor het eerst fitnessen dus we gaan het zien of het wat word.. In de avond zaten Jurgen en ik alleen in de bus omdat Rutger uiteten was met zn nichtje en Sebas aan het werk was. Dus hebben we pizza besteld en de rest van de avond lekker wezen chillen in de bus. Morgen dag vol nieuwe dingen, voor het eerst fitness en werk, ben echt benieuwd!

Vrijdag 22 november:
Jurgen en Sebas waren al weg voor werk, wij gaan vandaag voor het eerst naar de fitness.
Na al dat getrain van ons ff naar de camping om wat te eten en om te kleden voor werk.
We zijn toen naar Sydney toe gegaan voor het werk, toen we aankwamen bleek dat het midden in de stad was en we konden uitkijken op de Westfield toren die stond er recht tegen over. We kregen een shirt en gelijk te horen wat we moesten doen. Stonden we dan hoor tussen allemaal Pakistanen en Indiërs. Voelde me toen echt voor het eerst een gastarbeider. Om te beginnen moesten we 500 computers loskoppelen. En als we daarmee klaar waren konden we gaan beginnen met weer alles aansluiten van de computers. Vier uur in de middag zijn we begonnen met werk en vier uur in de nacht waren we weer klaar. Rond een uurtje of zes waren we thuis en half zeven gingen we slapen. Veel slapen zou het niet gaan worden denk want morgen moeten we de trein weer hebben van kwart voor 9.

Zaterdag 23 november:
Weer vroeg op voor werk, trein naar Sidney en weer tien uur melden bij het werk.
Weer verder gaan waar we gister mee geëindigd waren. Eerst alle computers aansluiten en daarna alles checken en recht zetten. We moesten 7 verdiepingen doen en maar met checken duurde alles zo lang. Op gegeven moment hadden Rutger en ik het zo gehad dat alles zo onnodig duurde, toen zijn we onder bureaus gaan liggen en net doen of we wat deden niemand heeft dat toch in de gaten. Na 12 uurtjes werken mochten we weer naar huis.

Zondag 24 november:
Na het uit te hebben geslapen eerst met mn ouders en broertje want die was jarig!! De eerst keer dat ik er niet bij kan zijn. Toen zijn we naar Manly toe gereden om te chillen en een yoghurt ijsje te halen natuurlijk! Tijd gaat snel en ik denk rond deze tijd vaker aan thuis. Niet alleen omdat mn broertje nu jarig is maar ook omdat al die feestdagen en de voorbereiding daarvan nu een beetje gaan beginnen. Zal wel een raar moment worden als iedereen en ook Tante Oni, Julian en Jeannie in Nederland zijn en ik hier in mn eentje aan de andere kant van de wereld. Als ik terug ben zal ik wel vaak precies het tegen over gestelde hebben en denken; was ik nu nog maar in Australië. Vooral vandaag dat we weer liggen te chillen aan het strand ga ik me steeds meer beseffen dat dit geen droom is maar gewoon werkelijkheid en dat ik ongelofelijk blij ben dat mijn ouders dit mij allemaal hebben kunnen geven. Zonder hun zou ik hier nu niet zitten en zou mijn leven er een heel stuk anders hebben uitgezien. Ben mijn ouders echt dankbaar voor alles wat ze me ooit hebben gegeven.

Maandag 25 november:
Jurgen en Rutger moeten vandaag werken bij goals a+n, maar eerst ben ik met Rutger naar Sydney toe gegaan om onze reizen van Nieuw Zeeland en Fiji vast te zetten.
Wel weer een hele smak geld maar als ik dit nu laat liggen terwijl ik er zo dicht bij ben krijg ik er zeker weten spijt van. Toen ben ik in mijn eentje terug gegaan naar de bus, toen ik twee maanden geleden hier aan kwam in Sydney had ik niet verwacht dat ik hier ooit zo gewend zou raken zoals ik nu gewend ben geraakt aan de stad. Toen in weer terug was ben ik met Sebas naar de Fitness gegaan. Toen we terug waren ff voor de verandering noedels gegeten. En tv gekeken, dat is ook wel wat ik misschien wel mis ff in de avond tv kijken voetbal of een film ofzo. Nadat de film was afgelopen heb ik weer dit getypt en nog en gister afgemaakt.

Dinsdag 26 november:
Vandaag naar de fitness gegaan met Sebas en Rutger, schouders, rug, en benen.
Aardig verrot, wat gezonde dingen gekocht bij de super markt en daarna weer terug naar de bus. De andere twee zijn met de trein gegaan ik ben toen in mn eentje gaan lopen. Moet toch ergens op besparen he. Eenmaal terug hebben we niet zoveel gedaan behalve de laptop helemaal opgeschoond en alle foto’s, filmpjes en mijn dag verslag erop gezet. We hebben nu al iets van 145 GB en we zijn pas 2 maanden op reis. Wel super leuk voor later natuurlijk. Denk ik…

Woensdag 27 november:
In de ochtend weer naar de fitness, daarna gelijk door naar Sydney om alles helemaal rond te maken met de reizen naar Nieuw Zeeland en Fiji. Maar we moeten wel opschieten want we moeten ook nog naar de training bij Goals. Het was al 1 uur en om 3 uur moeten we bij de training zijn. De papieren konden ze nog niet uitprinten dus die halen we later wel op. Snel door naar de training maar daar kwamen door de drukte op de weg bijna een uur te laat. Maar het bleek te gaan om een vrachtwagen te besturen, ik heb me samen met Rutger opgegeven daarvoor. Morgen een vrachtwagen ophalen bij een verhuurbedrijf. Toen weer terug naar de bus gegaan. In de avond voor het eerst weer groente gegeten met een schnitzel. Soort van gezond bezig!!

Donderdag 28 november:
Jurgen jariggg!! Jaja het jochie is nu ook tiener af! Ik moet vandaag wel werken maar hoop wel aan het eind van de middag klaar te zijn zodat we nog iets op zijn verjaardag kunnen drinken. Kwam ik bij de bedrijf aan om de truck op te halen kreeg ik hem niet mee omdat ik nog geen 21 was. Dus ik mocht weer naar huis.. Later zijn we naar de stad gegaan om een hapje te gaan eten. En ja hoor toen ben ik weer gebeld om te werken om 5 uur. Was net in de stad en gelijk weer heen en weer voor alleen maar me kleren op te halen. Bij het kantoor moesten we stoelen en tafels en banken slepen, tijdens dit werk duren de dagen zo lang. Ik heb sinds dat ik hier ben in Australië nog nooit zo kut gevoeld als nu. Het werk wat ik nu doe is echt niks voor mijn. Ik doe het nu voor de centen en daar is ook alles mee gezegd.

Vrijdag 29 november:
Straks weer werken zie er echt weer tegenop. Maar probeer wel zoveel mogelijk te denken van; hoe meer ik nu afzie maar wel geld verdien hoe meer ik vanaf januari kan gaan genieten van de reizen die we nog gaan maken. Mis thuis nu ook wel echt, gewoon mn ouders, broertje en oma. Het ritme thuis ook wel iets van vastigheid. Moet er denk ook niet teveel over inzitten. Als ik er later op terug kijk zal ik er vast wel weer om lachen.

Zaterdag 30 november:
Vandaag hoef ik niet te werken, Jurgen en Rutger wel. Jurgen in een keuken en Rutger weer bij goals. In de middag ben ik samen met Sebas wezen fitnessen en goon gaan halen voor in de avond. Dan besparen weer geld voor in de kroeg. We gingen naar de stad en belanden als eerst bij head khandi dat was opzich niet zo veel aan dus we gingen wel nog verder kijken voor wat anders. Maar omdat er niet niks was wat wij zochten zijn we maar terug gegaan. Aan het eind nog ongegeneerd bij de Macdonalds zitten bunkeren en naar huis gegaan.

Zondag 1 december:
Ja het is al weer december joh. Tijd gaat echt als een malle! Wel brak van gister komt waarschijnlijk door de goon, in de ochtend beneden gaan liggen omdat boven echt niet te doen was.. Jurgen schrok zich rot toen hij naast zich keek en mijn toen zag liggen haha
In de middag toen het weer iets beter ging ben ik weer zoals gewoonlijk weer naar de fitness gelopen en een uurtje gesport wel weer ff lekker. Voor de rest chillen en niks gedaan vandaag.

Maandag 2 december:
Eerst wezen fitnessen met Bas daarna gaan we naar Sydney om Anique te meeten. Die kenden we namelijk nog van de eerste week met Australian Backpackers. Toen we eenmaal in de stad waren zijn we nog naar Mathijs gegaan om de laatste dingen te regelen voor Nieuw Zeeland en Fiji. Toen we terug liepen kreeg ik een whatsapp van Anique dat ze later kwam toen hebben we het meeten maar opgeschoven naar een andere keer.

Dinsdag 3 december:
Bondi staat vandaag op het programma, wekker om 6 uur gezet om eerst te gaan fitnessen want we willen om half tien weggaan vanaf de camping. Duurde wel ff voordat we daar waren maar het was zeker de tijd wachten waard!! Echt super chill strand met super hoge golven maar toen ik in het water wilde gaan was het echt super kouuud!! Toen beetje tegen het einde van de avond werd ik gebeld door Fabian of ik kon werken toen heb ik daar maar weer ja opgezegd. Snel haasten om enigszins op tijd te komen maar toen ik daar aankwam was het maar voor 2 uurtjes werken maar ja morgen weer een dag om te werken.

Woensdag 4 december:
Vandaag ook weer werken mocht weer van alles doen scannen en veel verplaatsen op de vestiging zelf. Veel dingen heb ik al een keer in mn handen gehad maar ja dat hoort bij het verhuizen. In de middag moest ik met de ute al een doos kleren ophalen en in de avond mocht ik ermee naar huis rijden. Morgen hebben we een klus in de buurt van de camping dus kwam wel goed van pas.
Donderdag 5 december:
Geen sinterklaas dit jaar voor ons, ik heb de ute bij me dus ik kan ook hier een keer zeggen dat ik naar mn werk ben gereden. Omdat de gewone truck niet onder in de parkeergarage kan rijden moesten wel alles eerst op de ute zetten en vervolgens naar de truck rijden heen en weer rijden. Toen we daar klaar waren heb ik er anderhalf uur over gedaan om terug naar het hoofdkantoor te gaan. Eenmaal daarzo moest ik wat dingetjes uitladen en toen kwam Fabian naar me toe om te zeggen dat ik met de ute de M7 op moest gaan. Daar stond een truck met pech langs de weg en ik moest bij de truck blijven terwijl die ander de ute mee kreeg. 2,5 halve uur zitten wachten. Wel lang daagie gemaakt zo.

Vrijdag 6 december:
Vandaag iets later beginnen, moet me weer melden midden in de stad. Toen we boven in het ING gebouw waren hadden we echt een mooi uitzicht op darling harbour. Het werk is niet heel leuk maar dit soort dingen maken wel weer heel veel goed. Na het werken lekker terug naar de camping. Rutger had die dag te horen gekregen dat hij werk heeft.
Ik ga morgen ook maar eens soliciteren.

Zaterdag 7 december:
Eerst wezen fitnessen in mijn eentje omdat Sebas en Rutger hun abonnementen hebben opgezegd. Daarna voor het eerst weer boodschappen gedaan sinds een paar dagen. Ik heb helemaal niks meer qua eten. In de ochtend had ik gesolliciteerd met behulp van Jurgen. En in de avond heb ik een belletje gehad dat ik dinsdag kan komen voor een interview en misschien ook wel proef koken. Super blij ermee maar ik heb nog helemaal niks dus ik wacht het allemaal wel eerst af.

Zondag 8 december:
Om 12 uur moeten we bij James zijn voor een afspraak voor werk. We gaan er met een gevoel naar toe dat het niks word maar ja we zien het wel. Onderweg echt super mooie route gereden. Toen we daar aankwamen zaten we in een soort van koffiehuis te wachten tot dat james kwam. Toen daarna kregen we te horen dat we sowieso alle vier werk kregen vandaag. Ik en Jurgen moesten naar beneden de heuvel/berg toe om naar een restaurant te gaan. Daar kregen we een baan. Sebas kreeg een baantje/klusje om iets af te leveren in de outback. En Rutger een baan in een ander restaurant daar werden we ook door James toe gereden in zn auto. Ik had er wel een goed gevoel over en Sebas en Jurgen ook wel, maar Rutger zat er heel erg over in omdat hij al ander werk had gevonden enzo. Vanwege onder andere die reden hebben we het allemaal niet gedaan.
Super jammer want ik zag het wel zitten. Maar het is nu eenmaal niet door gegaan. Met zn vieren was het heel stil in de bus onderweg en de avond zelf ook. Deze mindere dingen horen helaas ook bij het backpacken. Terug op de camping ben ik een rondje gaan lopen wat ik normaal nooit doe. En eenmaal terug heeft Jurgen mij weer op ideeën gebracht waar ik zeker wel goed over ga nadenken.

Maandag 9 december:
Vandaag eerst fitnessen en daarna met Jurgen naar de stad om Anique te meeten.
Die gaat ook al bijna weer weg, ze is hier nu 3 maanden en gaat woensdag naar Bangkok.
Bij het foodcourt zijn we eten wezen halen en in het park op eten. Daarna de post ophalen van Jurgen en Anique bij het jobcentre. Na veel rondjes te hebben gelopen gingen we eten bij de chinees en een yoghurtland ijsje halen. Daarna naar de bios en het was weer een slechte film de derde hier al in Australië. Was een soort van horror film maar wel een slecht. Ik was samen met Anique af en toe wel bang haha schijterds!!! Ik hou gewoon niet van die films en toch gaan haha. Super leuke dag weer gehad en veel bijgepraat. Morgen sollicitatie in de keuken..

Dinsdag 10 december:
Vroeg op want om 9 uur sollicitatie. Ik kwam maar net op tijd want de bus had vertraging. Toen ik daar aankwam kon ik gelijk beginnen met veel dingen snijden en voorbereiden. Het is een ontbijt en lunch restaurant. Dus vroeg beginnen en op tijd klaar. Om 1 uur wilde de chef met me spreken en die zei dat hij het wel zag zitten en ja hoor ik had de baan! Super blij mee eindelijk veel uren maken! Toen heb ik mijn bord chili con carne opgegeten en mocht daarna weg gaan. Gelijk in de stad maar gelijk werk schoenen gekocht en ook een paar zwarte t shirts voor het werk. In de avond heeft Sebas weer lekkere pasta gemaakt met van alles erin. Het is toch Sebas die tot nu toe het lekkerst kookt van ons vieren vind ik.

Woensdag 11 december:
Tweede dag werken, 5:20 am ging het wekkertje want half 8 beginnen. Niks voor mijn zo vroeg maar ja je moet wat voor geld. Ik kwam eraan was volgens mij de eerste tot dat de baas in een keer te voor schijn kwam vanuit het niets. Acht uur gaat het restaurant open en kwart voor acht kwam de bediening pas. Vandaag wel leuke dingen gedaan qua cake en andere hartige dingen. Ik kreeg vandaag uitleg over de opmaak en moest daarna meteen al meegeven enzo. Dag ging wel sneller als bij goals. In de avond wel aardig moe. Jurgen kreeg zijn pakketje binnen met allemaal chocolade, pindakaas, pepernoten, amandelstaaf en noem maar op wel grappig om dat nu hier te zien aan de andere kant van de wereld.

Donderdag 12 december:
Of het gaat wennen weet ik niet maar ik hoop het wel het vroege opstaan. Ben sowieso al geen ochtend mens. Eenmaal weer aangekomen op het werk weet ik al hoe het opstarten verloopt en kan ik al wel een beetje dingen uit mezelf doen zonder dat elke keer te vragen. Na het werk naar de Apple store geweest om een nieuw kabeltje te halen want alle twee zijn ze kapot. De vrouw die me hielp was echt super aardig en vroeg ook waar ik vandaan kwam en wat ik hier nog wilde gaan doen. Ik vertelde haar dat we nog naar Victoria wilde gaan voor de great oceaan road. Toen vertelde ze dat ze zelf ook ging en ze zei ook dat haar familie maar goed op me moest letten op mijn. Natuulijk weet ik niet wie dat zijn maar de mensen zijn zo open hierzo echt leuk! Gewoon iemand die je helpt ik de winkel die zo enthousiast is. Zal in Nederland nooit voorkomen denk.

Vrijdag 13 december:
Weer werken wat zou ik er over zeggen, wel leuke dag weer gehad. De chef heeft vandaag personeel eten gekookt en het smaakte echt super goed. Dat komt ook mede door dat wij in de laatste drie maanden alleen maar uit blik, zakjes en fastfood gegeten hebben. Omdat Sebas en Jurgen nog aan het werk waren, waren Rutger en ik alleen in de avond. Beetje praten over thuis en wat we nog allemaal gaan doen.

Zaterdag 14 december:
De trein later gepakt vandaag omdat op zaterdag de tijden anders zijn maar toch nog op tijd gekomen! Vandaag was wel drukker dan de dagen er voor. Het ontbijt was super druk en lunch viel wel mee. Ik heb vandaag ook het personeel eten moeten maken. De chef zei toen tegen mij dat ik nasi goreng moest maken. In de avond belde mijn ouders voor tien minuten maar dat kwam omdat het beltegoed op was. Morgen bellen we wel weer.

Zondag 15 december:
Laatste dag werken en dan weekend omdat Lucas vandaag vrij is sta ik alleen met tiong en twee afwassers terwijl zondag een van de drukste dagen is. Ben benieuwd!
Naar mijn zeggen ging het goed vandaag in de ochtend was het druk en in de middag was het vrij rustig. Ben wel blij met het werk dat ik heb. De tijd gaat snel en ik verdien weer wat geld. In de avond sprak ik Jurgen sinds een paar dagen. Nu is dat niet zo heel lang geleden maar we spraken elkaar de laatste 3 maanden elke dag en nu voor het eerst een paar dagen niet.

Maandag 16 december:
Rustdag! Uitslapen tot half 9, lekker hoor. Niet heel veel gedaan vandaag lekker niksen middag dutje gedaan en facebook bijvoorbeeld weer voor het eerst gecheckt sinds dinsdag. In de avond fitnessen en boodschappen gedaan.

Dinsdag 17 december:
Vandaag ga ik het in ieder geval anders aanpakken dan gister. Gister helemaal niks gedaan vandaag ga ik naar Chatswood waar ik nog nooit was geweest alleen maar langs gereden met de trein. Er zit ook een aldi dus kan ook weer iets voordeliger inkopen doen. Omdat ik toch een treinkaartje heb voor het hele traject north line kan ik overal onbeperkt naar toe. Het is maar een halte verder acht minuten met de trein. Toen ik aankwam bleek het groter te zijn dan ik dacht. Met twee grote winkelcentrums en een leuke winkelstraat. Boodschappen gedaan bij de aldi en mijn Iphone gerepareerd. Duur grapje weer vandaag in vergelijking met de vorige dagen maar vrijdag krijg ik geld.
In de avond ideeën en plannen gemaakt hoe ik het eventueel anders ga doen met reizen.
Super leuk en ben er ook wel opgewekt door!! Maar ik moet het eerst maar zien en heeeeeel veel over na gaan denken.

Woensdag 18 december:
Weer werken, voor het eerst deze week. Tsja valt niet veel over te zeggen ja dat ik weer leuk gewerkt heb en that’s it! Haha in de avond zelfde ritueel eten koken en fitnessen. Wel heb ik nog met mn vader gebeld! Hij heeft het nu rond deze tijd heel druk als ik dan zeg dat ik zes dagen werk verbleekt het met wat hij en mn moeder wel niet doen in een week.

Donderdag 19 december:
Jurgen is vandaag bij twee andere restaurants gaan solliciteren omdat bij de vorige ze hem niet meer nodig hadden. Echt super vreemd maar ja. Sebas heeft zn pakketje opgehaald met allemaal snoep en leeswerk erin. Rutger krijgt hem als het goed is volgende week. Ik heb mn schoenen met Rutger zijn pakketje mee laten gaan. Ik heb eigenlijk verder niks nodig of dat ik nou echt mis dat ik daarvoor een pakketje voor moet laten opsturen. Vandaag ook nog gewerkt, in de middag eigen gemaakte pizza gegeten super lekker!! Echt bijna alles is lekker daarzo, maar dat komt ook door dat we zelf niet al te uitgebreid eten haha.

Vrijdag 20 december:
Wel grappig dat we de laatste tijd super veel eten krijgen van de mensen die hier weggaan vooral van Nederlanders. Zout, rijst, koffie, boter etc etc de hele bus ligt weer vol met zooi van een ander haha. Ook vandaag weer gewerkt trouwens. Straks slapen met een temperatuur van 30 graden.

Zaterdag 21 december:
Lekker werken vandaag niet veel bijzonders om te vertellen vandaag. Dus ik hou het ook kort vandaag.

Zondag 22 december:
Laatste dag van de week om te werken, en voordat we vier dagen dicht gaan bij het restaurant. Vandaag kwamen er ook twee vrienden van tiong om mee te helpen met een soort van catering van de buren van het restaurant. Super leuke en lekkere dingen gemaakt en aan het einde van de dag tijdens het schoonmaken kregen we alvast een biertje. Aan het einde maakte Will cocktails en zoals gin tonic met citroen en komkommer en iets met vodka. Van de catering hadden we nog eten over dus gingen we buiten eten met het keukenteam. Mooi uitzicht, lekker weer en lekker eten en drinken aan het einde van de werkweek echt heerlijk. Bijna net als thuis in de zomer als we dan gingen BBQ ‘en na het werk. Echt super leuk en gezellige dag vandaag gehad.

Maandag 23 december:
Vrij! En dat betekent uitslapen tot half 9. Sebas en Rutger zijn aan het werk. Ik ging samen met Jurgen eerst heel de bus opruimen en daarna boodschappen doen.
In de avond toen Sebas terug kwam van werk zijn we gaan fitnessen.
Tijdens de fitness kreeg ik een sms van Jurgen of we zin hadden om te bowlen. Dat hebben we ook gedaan! Maar voordat de jongens er eindelijk waren heb ik eerst met mn ouders en oma gebeld. Met bowlen had Jurgen gewonnen en ik ben op een beschaamde 2e beland. Ik gooi met bowlen altijd heel hoog en de jongens zeiden dat ik ook moest oppassen dat ik niet het beeldscherm aan tik met de bowlingbal. Terug op de camping nog geskypt met thuis en echt iedereen weer gezien; Danny, Jullian, Tante oni, Oma, Manouk, Tonnie echt grappig om ze weer te zien.

Dinsdag 24 december:
Rond 4 uur naar sydney geweest om naar Australien backpackers te gaan om te vragen over het geld van goals of hun daarmee willen helpen. Rutger zijn pakketje was aangekomen met mijn schoenen erin! Dus kan weer normaal rennen want mijn nike air max zijn echt te klein geworden. Ik denk dat mijn voeten zijn gegroeid hierzo.

Woensdag 25 december:
1e kerstdag, voelt totaal niet zo.. regenachtig dat wel, dit weer had ik vorige jaar ook in Nederland met kerst. We hebben dan ook helemaal niks gedaan vandaag helaas. Wel wilde de stad in gaan om te gaan uiteten maar dat is het ook niet geworden. Morgen gaan we wel de stad in!

Donderdag 26 december:
2e kerstdag, vandaag naar de stad toe om de zeilbotenrace te kijken. Maar toen we bij de harbour bridge waren hebben we geen een zeilboot gezien hoogstens de ferry’s als boten haha. Toen zijn we bij het opera house een biertje wezen doen. Het was echt super mooi weer en warm ook gewoon echt een levensgroot verschil met gister. Daarna ben ik met Sebas naar het park geweest om foto’s te maken met mijn kerstmuts op. Altijd leuk voor facebook en dat soort dingen. Omdat Rutger en Jurgen niet mee gingen naar het park waren ze al in de stad. Toen we ze gingen opzoeken bleek het echt niet normaal druk te zijn bij echt alle winkels. Het is boxing day en dat betekent elk jaar weer uitverkoop en dat hebben we geweten. Pff echt rijen voor winkels niet normaal ik denk dat er bij de pretparken de rijen korter zijn. Toen zijn we gaan uiteten om toch wel een beetje kerstgevoel te krijgen. Bij darling harbour hebben we een leuk restaurant gevonden voor 30 dollar hadden we een drie gangen menu. Echt een leuke dag gehad!

Vrijdag 27 december:
Werken maar voordat ik ga werken heb ik eerst nog even geskypt met mn ouders die nog kerst aan het vieren waren in het restaurant met waarschijnlijk de KKI en nog de andere kennissen. Echt leuk dat kerst bij mijn al voorbij was en bij hun nog kerst was.
Ik lekker in de vroege ochtend zon en hun in de avond alweer. Toen aangekomen aan het werk was er super veel te doen, maar ik heb weer lekker gewerkt dat wel! Heb het wel echt leuk en gezellig op mn werk vooral omdat Cherrl vandaag in de keuken stond.
Pff wat kan die praten en ouwehoeren zeg soort Bets en Mieke haha..

Zaterdag 28 december:
Ook vandaag weer werken, druk druk omdat Lucas op vakantie is. Laatste paar dagen elke keer tot een uurtje of 5 gewerkt. Maar mijn hoor je niet, lekker uurtjes maken.
In de avond ben ik gaan hardlopen bij het national park hier naast de camping. Aan het einde kwam ik een rare gast tegen die me naar de weg vroeg naar Chatswood. Nou ben ik normaal wel iemand die daar iemand graag mee helpt maar ik had zo’n raar gevoel bij die vent en hij vroeg ook wat ik ging doen en of hij ook met mij mocht mee gaan lopen enzo.. ben vanaf toen nog sneller gaan lopen.

Zondag 29 december:
Voelt echt niet als zondag, het was ook niet zo druk als op een normale zondag. Beetje aan het einde van de dag moest ik personeels eten maken. Dus ik ging nasi maken, toen ik rijst ging koken keek hij me heel vreemd aan en vroeg; doe je het altijd zo? Ik zei ja altijd en komt altijd weer goed. En het kwam ook goed! Maar bij de volgende keer liet hij het wel ff zien hoe hij het normaal deed. Pff patser haha. Vandaag laatste trouwens op de camping omdat we er niet meer mogen staan omdat we al over onze vier weken zitten. En omdat er zogenaamd geen plek meer is. Morgen verkassen we naar een parkeerplaats achter bij de camping in het national park. Het is voor drie weken maar ik hoop dat het we echt snel voorbij is.

Maandag 30 december:
Op het werk vandaag kwam er een nieuwe jongen werken, ik kneep hem wel eventjes ik dacht hij neemt mij plekkie natuurlijk in. Maar het was alleen voor in de vakanties en in de weekenden. Omdat Tiong weg moest voor een afspraak bij de bank ofzo moest ik hem wijsmaken dat ik Tiong was en ik moest zolang hij weg was zeggen wat Matt (zoals die jongen heette) moest doen. Was echt weer een leuke dag op het werk. In de avond kwamen Gijs en Leonnie naar Sydney en ze bleven bij ons staan. Echt leuk om hun weer te zien alles weer aan te horen wat hun allemaal hebben gedaan enzo. Midden in het Nationaal park zaten we dan met onze bus. Kan ik dat ook weer vertellen.

Dinsdag 31 december:
Opstaan valt niet mee, weinig en toch wel slecht geslapen. Maar goed ik moest er eerder uit omdat het toch een stuk langer lopen is vanaf waar we nu staan. Werken en zo snel mogelijk weer naar huis. Echt zin in vanavond!! Toen ik terug kwam snel douchen en omkleden. Toen we in de trein zaten bleek dat Rutger zn kaartje was vergeten voor het feest van vanavond. Toen we aankwamen ging het heel iets regenen maar het was niet heel koud ofzo. We hadden vip ticket’s dus wij konden zo overal door lopen. Super mooi uitzicht ondanks dat we aan de verkeerde kant van de brug waren. Maar we konden gewoon het Oprah house zien de stad enzo. Super lekkere hapjes zoals; ganzenlever op een toastje, gamba’s, blini’s met zalm, broodjes, ijsjes echt niks te kort gekomen. Om 9 uur was er al een vuurwerk show daarna zijn we rondje gaan lopen door het luna park. Er waren ook 2 zalen die house draaide echt super geregeld allemaal. Toen het twaalf uur was kwam dan het moment!! Echt super super gaaf dit ga ik denk in de eerste paar jaar niet overtreffen met oud en nieuw. Op dit soort momenten ben ik heel dankbaar voor alles wat ik in mijn leven heb bereikt, gedaan en nog wil gaan doen. Mijn familie en vrienden in Nederland hebben om twaalf uur hier ook gelijk berichtjes gestuurd. Ze denken dan toch wel aan mij zoals ik altijd aan hun denk.

woensdag 1 januari:
2014 in Australië en in Nederland nog niet. We stonden langs de weg naast de camping we hebben gewoon wel de toiletten gebruikt enzo. Heb niet zo heel last van mn kater gelukkig. In de ochtend met de familie gebeld toen het bij hun 12 uur was. Later die dag zijn we naar Manly gegaan om te chillen. We hebben wel een probleem dat we geen camping hebben maar ik heb toen gebeld naar een camping waar we in het begin ook hadden gestaan en daar is plek vanaf vrijdag dus dan gaan we daar naar toe daar blijven we dan tot aan we weer terug mogen komen om de camping bij North ride. Nu slapen we weer langs de weg vlakbij de camping dat wel.

donderdag 2 januari:
Vandaag weer werken, super veel te doen en weer druk. In de avond kunnen we niet douchen op de camping dus gaan bas en ik in de avond douchen bij de fitness in de stoomcabine zitten echt super chill!

Vrijdag 3 januari:
Vandaag gaan we eindelijk weer naar de camping na 5 dagen op een parkeerplaats is het ook wel weer een keer lekker. Ik moet werken vandaag dus Bas gaat de bus naar de andere camping brengen. Het is de camping waar we al eerder hebben gestaan het is wel weer een eind vanaf de stad en ze hebben hier midden op de camping een zee container staan met vier cabines met wc en douch in een. Vier voor mannen en vier voor vrouwen meer niet op de hele camping. Maar ja beter dan een parkeerplaats.

Zaterdag 4 januari:
Voor de zekerheid maar om kwart over vijf eruit gegaan om te kijken hoe het allemaal verloopt met de trein enzo. Wel veel te vroeg voor de trein maar dat geeft niet. Weer gewerkt vandaag en meer niet. Ik ben blij met het werk wat ik gevonden heb en wil ook zoveel mogelijk werken om zoveel mogelijk geld te verdienen. Maar ik merk wel dat ik ook super graag wil reizen en verder gaan. Sydney blijf de mooiste stad waar ik ooit ben geweest maar toch zou ik heel graag willen dat deze twee weken heel snel voorbij gaan. Alleen nog een smoes verzinnen om weg te gaan bij het black wattle cafe haha.

Zondag 5 januari:
De drukste dag tot nu toe sinds ik daar werk. Echt niet normaal. Ik was er ook wel een beetje klaar mee ik werk me de pleuris om het zo maar even te zeggen. En ik niet zoveel uitbetaald en hij kan ook wel eens zeiken waar ik op zulke dagen als vandaag helemaal niet tegen kan. In de avond ben ik ook naar Tiong gegaan om te vertellen dat ik meer wil verdienen en wat ik van het werk vind. Ik ben de hele dag wel stil in de keuken en druk bezig met het werk wat ik aan het doen ben. Maar met dit soort momenten kom ik dan wel aardig uit de voeten met mn Engels. In de avond hardlopen en later geslapen als een roos.

Maandag 6 januari:
Tot negen uur uitgeslapen want toen werd het echt te warm boven in de bus. Eerst mn was gedaan en later naar de stad geweest met de bus. Omdat we wilde kijken hoe het ging met het versturen van een pakketje en met het geld van goals. We wilde ook nog naar een markt gaan voor te kijken voor souvenirs maar die was natuurlijk weer niet open. Toen bij Chinatown hapje wezen eten en natuurlijk een yoghurt ijsje wezen halen. Kan ik nou nooit laten om dat niet te halen.

Dinsdag 7 januari:
Nieuwe werkdag, weer vanuit Miranda is wel een hele rit hoor.. maar goed niet zo veel boeiends gedaan na het werk. Kort verhaaltje vandaag.

Woensdag 8 januari:
De jongens brengen vandaag de bus weer terug naar North Ryde. Ik ben aan het werk dus hoef lekker niks te doen. Vandaag op het werk kwam in een keer Lucas binnen lopen we dachten dat hij pas morgen terug zou komen maar hij was er vandaag alweer. Wel echt chill. Ik merk gelijk dat er voor Tiong en mij heel veel werk weg valt omdat hij dat kan doen zoals hij altijd deed. Want tijdens zijn vakantie hebben we eigenlijk werk voor drie gedaan. In de avond weer lekker naar Lane Cove nu gelukkig maar twintig minuten in de trein in plaats van vijfenvijftig minuten. Na het werk heb ik een pakketje opgehaald van Jurgen waar alle delen van Harry Potter in zitten en ook rookworst, shag en sigaretten haha. In de avond zijn we begonnen met deel een.
Donderdag 9 januari:
Op het werk heb ik echt super veel lopen mise en place, omdat lucas weer terug is kan dat namelijk weer. Maar Tiong is nu weer veel weg maar waar die nou precies druk mee is weet niemand. Dus moeten Lucas en ik veel dingen met zn tweeën doen met de service. Maar dat geeft niet. Vanavond deel twee van Harry Potter.

Vrijdag 10 januari:
Ik begin steeds meer en meer te wennen aan het werk, engels te spreken en omgaan met de collega’s. In het begin was ik soort nog te verlegen om dat allemaal te doen maar het voelt nu wel echt vertrouwd. Was trouwens nog wel mooi dat dinsdag en woensdag acht kitchen hands kwamen proef draaien in ik moest ook mee beslissen wie er goed waren en niet en wie er mochten blijven. Een jongen uit Zuid Korea, Wong was echt super goed en die mocht ook terug komen hij heeft in zijn eigen land in de keuken van het leger gewerkt. Hij kende Guus Hidink ook en zij dat hij echt nog een grootheid is in Zuid Korea. En hij was ook fan van Robin van Persie maar hij vond het wel jammer dat hij naar Manchester United is gegaan omdat hij zelf een Arsenal fan is. In de avond deel drie van Harry Potter.

Zaterdag 11 januari:
Drukke dag vandaag omdat het mooi weer is en een groep van 22 personen. Maar alles weer goed verlopen. Morgen moet Lucas ook weer werken, normaal is hij altijd vrij op zondag maar nu moet hij werken. Hij zei dat wij met zn tweeen service moeten gaan draaien morgen. Nou ben benieuwd omdat zondag de drukste dag is van de week. Jurgen is er vanavond waarschijnlijk niet omdat hij pas laat klaar is met werken. Dus word deel vier zonder hem.

Zondag 12 januari:
Vandaag super druk geweest tot half een ontbijt staan meegeven, moe maar voldaan. Wel weer lekker uren kunnen maken dat weer wel. Deel 5 van Harry Potter.

Maandag 13 januari:
Lekker vrij!! Eerst de was doen en later naar Chatswood Havainas gekocht. Want mn nike slippers lopen echt voor geen meter meer en als we straks weer met de backpack moeten op gaan lopen scheelt het ook weer ruimte. In de avond voor de laatste keer wezen fitnessen met Sebas.

Dinsdag 14 januari:
De allerlaatste keer dat Jurgen er is en in de avond gaan we de laatste twee delen van Harry Potter kijken. Zal het wel echt gaan missen we blijven nu nog maar met zn drieën over maar het is beter voor Jurgen nu kan hij tenminste weer wat geld verdienen. In de avond toen we film aan het kijken waren lagen we met zn vieren naast elkaar in de bus op mijn laptop en de Bose boxen van Rutger Harry Potter te kijken. Natuurlijk zijn Witsundays, Fraiser Island en oud en nieuw enzo echt grootte dingen die we nooit zullen vergeten maar ook dit soort kleine dingen ook echt zeker niet. Ga je wel missen Jurgen!

Woensdag 15 januari:
Jurgen vroeg me gister avond om hem wakker te maken in de ochtend om gedag te zeggen maar ik dacht dat het een grapje was en heb het ook niet gedaan. Dus later kreeg ik nog een sms van hem waarom ik het niet heb gedaan haha maar ik ga hem toch nog sowieso opzoeken voordat we weg gaan uit aussie. Toen ik terug kwam van het werk was het toch aanzienlijk wel een stuk leger in de bus.. of het nou komt of Jurgen nou zoveel ruimte in beslag neemt of dat ik het heb op heb geruimd weet ik niet. In de avond heb ik China Airlines gebeld om onze datums te verzetten. Geen enkel probleem zoals het er nu uitziet verloopt alles zoals we het in gedachten hebben.

Donderdag 16 januari:
Dat het vandaag mijn laatste dag zou zijn op het werk, had ik geen rekening mee gehouden toen ik wakker werd. Eigenlijk zou ik tot zondag werken en dan maandag weer gaan touren. Maar omdat we al krap zitten met tijd en heel veel moeten rijden en heel veel willen zien gaan we eerder weg. Toen ik aan het werk was belde Rutger mijn om te vragen of het goed was. Dus vandaar dat ik pas in de middag wist dat het me laatste dag zou zijn. Ik krijg morgen mijn geld overgemaakt van de afgelopen zes dagen. Hopen dat hij het overmaakt. Heb mn centen hard nodig. Wel echt super veel zin in!! Gewoon de Outback in!

Vrijdag 17 januari:
Half zeven in de ochtend zijn we vertrokken om naar de Outback te gaan. Echt super veel zin in en heel erg benieuw. 3000 kilometer te gaan naar de Uluru de steen waar het om gaat!! Eerst heeft Rutger zeven uur gereden helemaal door het binnenland het was echt heel mooi bijna alleen maar natuur heel af en toe een boerderij en een paar huisjes. Daarna heb ik iets van zeven uur gereden. Het was wel echt super super heet 43 graden op een gegeven moment. Onderweg zijn we bosbranden tegengekomen en ook een zand storm en in de avond was er soort een lichte storm. Met het pondje overgegaan en toen hebben we de bus neergezet bij het plaatsje Morgen. Echt weer een klein stadje/dorpje.
De bus hadden we neergezet bij een parkje dat vlakbij waren twee kroegjes toen hebben we daar een biertje gehaald en later gaan slapen want het sloopt je toch wel dat vele rijden en die extreme hitte.

Tags: Aussie