deel 2 - Reisverslag uit Townsville, Australië van arie schep - WaarBenJij.nu deel 2 - Reisverslag uit Townsville, Australië van arie schep - WaarBenJij.nu

deel 2

Door: arie nartuurlijk

Blijf op de hoogte en volg arie

20 Oktober 2013 | Australië, Townsville

Donderdag 3 oktober:
Eerst mn baard eraf geschoren omdat het zo begon te jeuken.
Beetje de stad verkennen en naar de haven gelopen. Voor de rest hebben we voor een auto gekeken en ook gelijk vast gezet en om te huren tot eind januari. We gaan nu met zn drieën reizen. Ik zit nu echt een beetje de dagen af te wachten tot het dinsdag is. Echt heel veel zin in.

Vrijdag 4 oktober:
Een wandel tocht gemaakt naar het regenwoud, maar omdat we eerst nog naar toe moesten lopen was het toch pittiger dan we allemaal dachten. Eenmaal aangekomen waren er meerdere routes, een daarvan hebben we er twee bewandeld en toen we eenmaal boven waren hadden we uitzicht aan de ene kant op de bergen en de andere kant het vliegveld. En als de vliegtuigen opstegen kwamen ze echt vlakbij ons langs vliegen. In de avond wilde we nog uit maar wisten niet waar en zijn eerst twee kroegen binnen gegaan en later een discotheek.

Zaterdag 5 oktober:
Helemaal niks gedaan behalve chillen in de middag naar een openbaar zwembad gegaan en daar ook op het gras gelegen. Later wezen uit eten zoals elke avond in Cairns bij r.j.o’briens. in de avond nog de stad in gegaan maar we waren al vroeg thuis omdat het toch niet zo leuk was als gister.

Zondag 6 oktober:
Wakker gebeld door mn moeder, om half negen. Ze waren nog bestellingen aan’ t weg brengen bij de wegwerkers. Voor de rest eigenlijk weer weinig gedaan, wel lekker af en toe een paar daagies maar morgen komt er verandering in want dan gaan we snorkelen.

Maandag 7 oktober:
Half 7 eruit want vandaag gaan we snorkelen. Om 8 uur gingen we varen en tegen 10 uur waren we om de eerste plek. Eenmaal aangekomen voelde ik met niet helemaal fit maar toen ik in het water in ging het wel. Super mooi! Had nog nooit gesnorkeld namelijk en dan voor de eerste keer dit is toch wel tof! We gingen ook nog naar een andere plek maar toen ik de boot weer op ging was ik me toch in een keer misselijk..
Ben ook na vandaag weer iets te weten gekomen, namelijk dat ik zeeziek wordt.
Tweede plek waar we was nog mooier dan de eerste met grotere vissen en mooier koraal. En vreemd genoeg op de terug reis helemaal nergens last van gehad misschien was dat wel van die medicijnen die ik heb gehad. Toch vaker gaan gebruiken:p

dinsdag 8 oktober:
Nog een dag en dan hebben we eindelijk die auto waar we met zn vieren toch echt op zitten te wachten de laatste paar dagen. In de middag hebben we een gitaar gekocht!
Haha eerst wilde jurgen er niet aan mee betalen, maar daar is hij toch op terug gekomen.
In de vier maanden die we hebben gaan we oefenen met filmpjes enzo die we hebben gedownload. In de avond hebben we nog een snorkel set gekocht. Na vandaag wil ik eigenlijk een beetje gaan stoppen met die grote uitgave. Maar dat roep ik al heel wat jaren..

Woensdag 9 oktober:
Jajajajajajajaja vandaag onze auto ophalen om 10 uur!! Rond een uurtje of half 12 reden we weg bij het bedrijf. Bij het hostel onze spullen erin gegooid en daarna nog boodschappen gedaan. Vanaf dat we Cairns uitreden, had ik echt een gevoel dat het was begonnen. Een hele mooie weg gereden langs de oceaan en bergen. Daarna nog een stuk regenwoud meegepakt. Later moesten we de pond nemen die nog met een kabel heen en weer werd getrokken. In de avond nog ff wezen zwemmen en later zijn Sebas, Jurgen en ik nog een stukje wezen lopen. We hebben geprobeerd om kokosnoten uit de boom proberen te halen. En we hebben een krab gevangen. Haha wel mooi dat we zo kindsblij waren met een kokosnoot en een krab. Ook onze eerste avond maaltijd in de auto gemaakt pasta!

Donderdag 10 oktober:
Swimminghole dat is wat we zoeken vandaag, bij de eerste was het niet gelukt.
Bij de tweede aangekomen waren we eerst door het regenwoud en allerlei verschillende beekjes heen gelopen. Toen we daarna nog niks hadden gevonden zijn we terug naar de camping gegaan. Daar hebben we weer pasta gegeten. In de avond nog op het strand geprobeerd een vuurtje te stoken maar dat wilde ook niet echt lukken..
Vrijdag 11 oktober:
We vertrekken vandaag uit cape tribulation en gaan naar port douglas.
Maar omdat daar ook niet veel te doen was zijn we gelijk maar door gereden naar babinda. Het was een gratis camping dus dat is dan weer mooi mee genomen.
In de avond pannenkoeken gebakken en daarna gaan slapen.

Zaterdag 12 oktober:
Nog een keer op zoek naar een swimming hole, maar omdat we bij de eerste niet mochten zwemmen zijn we ook nog naar een andere gegaan. Daar hebben we wel kunnen zwemmen en daar was ook een soort natuurlijke glijbaan. Door de stroming kon je van een rots af glijden, wel echt mooi om te zien. We gingen door naar de volgende camping in mission beach. In de avond heb ik gekookt en hebben we nasi gegeten.

Zondag 13 oktober:
Weer vroeg op en gelijk naar het strand. Omdat we in het water super veel roggen zagen hadden we een speergun gekocht. Maar omdat die niet krachtig genoeg was gingen we weer terug naar de winkel om te vragen of we hem terug konden geven en als we meer geld bij legde een betere konden krijgen. En dat vond die wel goed. Met die grotere was het bij de eerste keer gelijk raak. We hadden een pijlstaartrog geschoten. In een koeltas gedaan maar omdat we nog geen ijs hadden gingen we dat halen in de supermarkt.
Gelijk vroegen we of het wel te eten was maar dat werd overal afgeraden. Het was 12 uur dus we gingen voor een tweede keer kijken in het water voor krabben en kreeften.
Maar zonder succes, omdat we nog bij wilde boeken gingen we naar de receptie voor twee nachten erbij. En die zei wel weer dat het wel kon maar ach..

Maandag 14 oktober:
Naar de zee maar weer, ideaal voor zo iemand als ik. Ben namelijk helemaal geen ochtend mens maar als ik dan gelijk het water in dan duiken is dat heerlijk:)
We zijn naar rotsen gezwommen die 500 meter vanaf de kust lagen. Zonder flippers alleen met een duikbril en een snorkel. Pff wat een eind doen we ook nooit meer.
In de middag naar de supermarkt, tanken en zoeken naar wifi. Alleen het laatste is niet gelukt.. we hebben geen bereik een geen internet hierzo, we missen er ook weinig aan.
Later op de middag nog de zee in geweest met onze speergun maar niks kunnen vangen.
Tegen de avond heeft rutger mn hoofd gemillimeterd heb het nog nooit zo kort gehad.

Dinsdag 15 oktober:
Laatste hele dag hier in mission beach. Ook vandaag weer naar de zee geweest, Sebas had twee vissen gevangen met de speergun. We zijn ook nog wezen vissen maar alleen veel kleine vissen. Niet veel gedaan vandaag maar is niet zo heel erg. Lekker op het strand liggen met helemaal niemand om me heen is ook niet zo verkeerd.
Was op sommige momenten de enigste op het hele strand.

Woensdag 16:
Vandaag vertrekken we naar tully en Sebas die rijd. Maar eenmaal aangekomen was het niet zoals we hadden verwacht. Het was meer een arbeidersdorp nou is dat niet zo erg maar voor ons niet zoveel te zien. We zijn toen gelijk doorgereden naar Townsville en onderweg hebben we onze eerste echte regenbui gehad sinds een maand. In Townsville hadden we ook weer voor het eerst weer bereik en wifi sinds een week.

Donderdag 17 oktober:
Ik heb goed kunnen slapen dat kunnen Rutger en Jurgen niet zeggen terwijl ze wel de beste bedden hebben. De jongens slapen sinds dat we de bus hebben erg slecht maar waar het aan ligt weet niemand. In de middag naar de stad zelf geweest maar daar was niet zoveel aan. Wel nog een lot gekocht, we hebben het er al de hele tijd over wat we zouden doen als we de jackpot zouden winnen maar nooit een lot gekocht. In de avond is de trekking dus.. In de avond ben ik samen met Sebas ook gaan hardlopen en wat oefeningen gedaan. Het was weer voor het eerst dat ik echt wat aan sport had gedaan wel weer even lekker.

Vrijdag 18 oktober:
De jackpot is het niet geworden helaas.. Vandaag echt echt niks gedaan buiten in het gras liggen muziek luisteren. Liggend in het gras nadenkend over hoe het later weer zou gaan als ik weer in Nederland ben. Ben er nu een maand en je komt wat meer tot rust en denk over heel veel dingen na die zijn gebeurt. Over dingen waar je in Nederland geen tijd voor hebt om stil te staan. Vanavond gaan we ook uit in Townsville.

Zaterdag 19 oktober:
Brak van gister en niet zo beetje ook. Gaat ook wel snel als je niet zoveel drinkt hier in Australië. Naar een park met een openbaar zwembad geweest aan de zee. Super chill met bbq en bankjes erom heen waarvan iedereen gebruik van kan maken. Na een frisse duik ging het al een stuk beter. In de avond op zoek gegaan naar een gratis camping en die hebben we gevonden aan het strand.