Nieuw Zeeland, Fiji eilanden en Taiwan! - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van arie schep - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland, Fiji eilanden en Taiwan! - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van arie schep - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland, Fiji eilanden en Taiwan!

Door: me

Blijf op de hoogte en volg arie

05 Maart 2014 | Taiwan, Taiwan

Zaterdag 8 februari:
Vandaag niet heel veel gedaan, we zijn even naar de supermarkt gelopen om eten te kopen voor vanavond. Ik heb Wi-Fi gekocht voor op de laptop dus heb alles weer geüpdatet en de wereld draait door gekeken wel weer even grappig. Morgen is de tour ik heb er wel zin in!! Eindelijk het echte Nieuw Zeeland zien! De steden kunnen dat natuurlijk nooit goed genoeg weergeven. Dus ben weer benieuwd!




Zondag 9 februari:
Half acht worden we opgehaald bij het hostel zelf. Even ontbijten en toen stond de reisleidster al te wachten op ons! We kwamen de bus in en iedereen zei hallo, good morning. Dus een goed onthaal hebben we dus wel gekregen. Tijdens de rit hebben we al echt veel mooie dingen gezien en een op een gegeven moment was er ook een stuk waar Narnia gefilmd is! We zijn ook gestopt bij hokita een plaatsje aan de westkust. Claire een Engels meisje die we hebben leren kennen al in het hostel en de bus was haar portemonnee kwijt. Net toen we wilde gaan lunchen omdat Rutger druk weer druk was met Wi-Fi ben ik maar weer met haar gaan zoeken. Uiteindelijk bleek dat haar portemonnee gewoon in de bus lag. De bus is anders dan normaal veel meer ruimte tussen de stoelen en vrij nieuw. Dus we konden gewoon normaal zitten en chillen en praten. We moesten vandaag ook invullen wat we morgen en dinsdag wilde gaan doen. Ik heb de heli hike in gevuld voor morgen en voor dinsdag skydiven!! Lijkt me echt twee super gave dingen die je gewoon niet mag en kan missen in Nieuw Zeeland! Dat is waarschijnlijk ook dat ik de prijs maar iets meer door de vingers zag dan normaal. De prijzen zijn niet mals maar anders laat ik hier iets liggen waar ik spijt van krijg en dat lijkt me nog erger. In de avond zijn we bij de accommodatie aangekomen met snel tassen neer droppen en later een wandeling gemaakt bij een meer dat de bergen en de gletsjer reflecteert. In de avond goed en lekker gegeten bij de accommodatie. Voor het eerst weer sinds een tijdje. Rutger was natuurlijk weer druk met Wi-Fi, dus daarom heb de hele avond Engels geluld haha echt mooi wat iedereen te vertellen heeft gaat eigenlijk nergens over.

Maandag 10 februari:
Tweede dag van de tour! Vroeg opstaan want we hebben weer veel gave dingen te doen! Lekker en goed ontbeten, bevalt me eigenlijk wel zo! Weer goed eten. Na het ontbijt zijn we naar het bedrijf gegaan die de wandelingen doet. We werden eerst met de bus bij de helikopters gebracht daar kregen we uitleg over het instappen en wat je wel en niet mag doen in de helikopter. Nadat gehad te hebben kregen we berg schoenen met ook typische Nieuw Zeelandse sokken. Eerst werden we gewogen per vijf personen en toevallig zaten we met de mensen waar we gister de hele dag mee zijn omgegaan bij elkaar. Eerst gingen de eerste vijf met de heli daarna werden wij opgehaald. Het was voor mijn de eerste keer in een heli maar echt super gaaf!! Uitzicht op de bergen en de gletsjer het leek echt net of we in de film zaten. We landen echt midden op de gletsjer en vanaf daar begon ook onze wandeling. We kregen eerst spikes onder onze schoenen en een wandelstok voor de grip natuurlijk. Daarna kwamen we echt super mooie ijsformaties om het zo maar te noemen tegen . scheidingen tussen ijswanden, grote gaten, watervalletjes etc bijna aan het eind hadden we ook nog twee ijstunnels waar we doorheen konden lopen echt mooi want dat zie je namelijk ook altijd op de foto! Aan het einde van de wandeling werden we ook weer opgehaald door de heli. En ik zat dit keer alleen voor in samen met de piloot natuurlijk dat wel. Maar echt het mooiste uitzicht wat ik ooit heb gehad sinds ik op reis ben!! Na met alles klaar te zijn gingen we weer verder richting Queenstown waar ik morgen ga skydiven!!! Onder weg echt hele mooie natuur gezien met regenwouden en bergen en meren! We zijn ook even gestopt bij een waterval een van de mooiste die ik ooit heb gezien. Er is een ice bar in de stad maar ik weet niet of ik ga morgen natuurlijk skydiven dus dat zie ik dan nog wel.



Dinsdag 11 februari:
Ontbijten om half acht en daarna naar de skydive shop gaan. Alleen ik en Claire gaan dus we gingen iets voor acht naar de shop. Toen we daar aankwamen hebben we de papieren ingevuld en ondertekend. We moesten wachten tot half negen want dan zou er een bus gaan. Helaas kwam een meisje dier daar werkte achter de balie vertellen dat het vandaag niet door kon gaan vanwege de weersverwachting en bewolking. We hebben ons nog wel ingeschreven voor een skydive later die dag maar achter af zou die ook niet doorgaan. Echt balen want ik heb juist gewacht tot dat ik hier in Nieuw Zeeland zou zijn voor de skydive. Later die dag zijn we met de kabelbaan naar boven op de berg gegaan. Daar hebben we ook gegeten en met luge karretjes gereden was wel grappig.
Later die dag zijn we nog wezen uiteten en voor het eerst in vijf maanden een echt goed stuk vlees op met lekkere garnituren. Leuk gepraat natuurlijk met Claire pff want kan die praten… haha

Woensdag 12 februari:
Vandaag rijden we naar milford sounds aan de westkust van Nieuw Zeeland. Het zijn fjorden we maken een boottocht tussen de fjorden. Onderweg ook echt geweldige natuur gezien, het is echt net als wat je altijd op tv ziet met veel watervallen en bergen regenwoud. Ik wilde het allemaal wel goed op foto vast leggen maar dat is zo moeilijk want alles is zo mooi hier in Nieuw Zeeland! Later die dag zijn we de boottocht gaan maken en voor de boot zwommen allemaal dolfijnen en ik denk grotere dan normaal.
Zeehonden waren er ook maar die lagen op stenen te chillen echt een mooi gezicht.
Regende wel maar dat maakte het ook een beetje mysterieus. Daarna zijn we naar de accommodatie gegaan. In het bos daar vlakbij gingen we vuurvliegjes zoeken maar wel kunnen vinden maar zoveel waren er niet. We hebben de groep nog wel paar keer goed laten schrikken. Haha. Toen we weer binnen waren hebben we nog met twee Nederlandse meisjes gepraat en die kwamen toevallig uit Culemborg zo blijkt maar weer dat het wereldje heel klein is want zo ver weg is dat niet uit kapel. Super leuke verhalen hadden ze en ik had het gevoel dat hun toch het ultieme backpacken aan het doen zijn.
Overal naar toe liften en wandelingen dagen niet douchen en een tent mee zeulen achterop de tas en daar ook in slapen midden in het bos met echt helemaal niks anders dan natuur om je heen. Echt heel knap lijkt mij niks..

Donderdag 13 februari:
Vandaag veel gereden, onderweg een paar keer gestopt bij kleine plaatsjes om eten te kopen en ook bij een winkeltje waar ze fruit verkochten. Leuke winkel met het fruit mooi gepresenteerd en bloemen daar tussen. Hopen dat we morgen weer meer leuke dingen gaan doen.











Vrijdag 14 februari:
Laatste dag alweer van de tour, het is echt snel gegaan. Vandaag gaan we nog wel kijken bij een schapenboerderij en bij een meer met uitzicht op een klein kerkje en mount cook.
Boerderij was echt super leuk om te zien was een oud paar die het al twintig jaar deden en hun zoon wilde het nu gaan overnemen. We kregen te zien hoe een hond de schapen bij elkaar dreef, schapen scheren en aan het eind kregen we ook nog zelf gemaakte koekjes, scones en saucijzenbroodjes in de achtertuin. Mooi huisje met uitzicht op de bergen en om je heen alleen maar gras en schapen. Super aardige mensen en heel open.
Je kon wel echt zien dat ze er elke keer weer plezier in hadden. Toen we daar geweest waren gingen we naar een ander meer. Ik denk dat dit plekje misschien wel een van de mooiste was van Nieuw Zeeland voor mijn. Zo rustig en ook heel mooi en helder. Kerk bezocht en een standbeeld ter eren van de herdershonden in Nieuw Zeeland. We zijn nog een keer gestopt voor het lunchen en voordat we wisten stonden we weer in Christchurch. We slapen wel weer bij het Jailhouse dus dat was wel weer even lekker.
In de avond hebben we pizza gehaald bij de domino’s met zn vieren. Susan uit Duitsland had een hele pizza op twee stukken van Claire en nog een portie poffertjes. Ik wist dat Duitsers goed konden eten maar ook de vrouwen?! Haha wel grappig ze had ook weer van alles een foto lopen maken echt geinig net een Japanner en dat zeiden we dan ook als ze weer een foto van iets ging maken. In de avond heb ik nog met mijn ouders gebeld die al bijna een week niks van mij hebben gehoord vanwege het slechte bereik en dure Wi-Fi hierzo. Morgen vliegen we dan naar Auckland en zondag zitten we dan alweer in Fiji!!

Zaterdag 15 februari:
Zes uur in de ochtend hoorde ik iemand bonken op de deur en het was Claire.
Die moest al vroeg de bus hebben en die moest en zou ons nog gedag zeggen.
Pff voor alle Engelse geld denk het zelfde het maakt niet uit of ze vroeg uit bed moeten of een kater hebben of wat voor reden dan ook ze zijn altijd vrolijk. We zijn later nog naar het winkelcentrum geweest voor ff wat eten te kopen en winkels kijken. Tsja je moet toch wat we moesten namelijk nog tot kwart over vijf wachten op de super shuttle.
Toen de super shuttle er was konden we dan eindelijk vertrekken, het is zo snel gegaan want de tour is gewoon nu al weer voorbij echt geweldige dingen gezien! Het is een beetje een dubbel gevoel dat ik de laatste dagen heb. Aan de ene kant ben ik blij dat we weer naar een ander nieuw land gaan maar aan de andere kant betekent dat ook dat ik ook weer een stapje dichter bij thuis ben. Vooral hierzo in de totale rust en ver weg van de normale gang van zaken denk ik er wel aan. Ik ben nooit uit Nederland weg gegaan vanwege dat ik het niet leuk vond of slecht had wat bij sommige wel zo is. Maar dat het straks dan ook allemaal afgelopen is de pret met het reizen van zo’ n mooie reis doet me toch wel wat. Dus daarom extra genieten! Zo zegt mijn vader het ook. Toen we aan kwamen in Auckland gingen we met een shuttle naar het hostel. Het hostel was wel grappig met ouderwetse inrichting maar wel leuk en soort knus. Laatste keer dat we in Auckland waren was er geen reet te doen maar nu was het echt druk! Veel konden we niet meer doen en morgen ook weer vroeg op. Dan is het zo ver Fiji!!






Zondag 16 februari:
Omdat de taxi toch niet veel duurder is zijn we daarom maar met de taxi gegaan.
We vliegen met Air New Zealand, mooi vliegtuig met ook een gave veiligheidsfilmpje.
Nou heb ik die films nooit gezien maar er zaten personages in van de Hobbit en Lord of the Rings. Ik zat naast het raampje dus kon mooi alles zien! Toen we boven Fiji vlogen was alles mooi groen en konden we het koraalrif al zien. Toen we het vliegtuig uitkwamen kreeg ik eigenlijk een beetje het gevoel dat ik in Bali was geland vanwege het klimaat het was heel vochtig. Maar bij de aankomst hal stonden drie mannen met een gitaar exotische muziek te spelen. Toen we onze tassen ook hadden opgehaald kregen we ook een ketting nee niet met bloemetjes maar met schelpjes! Ik kreeg gelijk een beetje Hawaï gevoel wat je ook altijd op tv ziet. Papieren klopten niet helemaal maar dat is helemaal netjes opgelost en geregeld door de mensen achter de balie. De taxichauffeur wat bijzonder aardig en vertelde ook met trots over Fiji. We reden naar een resort maar dat bleek achteraf gewoon een hostel te zijn. We slapen vanavond ook in een 34 bed dorm room nog nooit zo’n grote kamer gehad eigenlijk. Het was bewolkt en benauwd, water was wel lekker warm. Helaas ging het ook regenen dus toen zijn we gaan douchen en omkleden. We wilde naar het centrum hier verder op maar daar bleek alles dicht te zijn. op de weg terug kwamen we een gozer tegen Dean was de naam kwam ook uit Fiji.
Beetje een rare dat wel maar ff met hem gepraat en toen het begon te regenen onder een afdak met hem gestaan bij zijn oom. Althans dat zei hij dan. Omdat we drijf nat waren gingen we maar weer douchen. In de avond wat er een dans act bij het hostel. Wel gaaf hoor om te zien!

Maandag 17 februari:
Dag een van de tour! Nu kan het dan beginnen, we werden opgehaald bij ons hostel.
Het was een nieuwe groep gelukkig want als het niet zoals Nieuw Zeeland was dat je dan net verkeerd in de groep terecht komt maak het de reis een stuk minder leuk natuurlijk.
Eerst zijn we naar Nadi de stad zelf toe gegaan. Voor de standaard dingen eigenlijk zoals drinken eten etc. We moeten ook een sarong kopen voor als we in de dorpen gingen kijken. Dus we hebben er ook een gekocht maar achteraf bleek dat we het niet nodig hadden want we kregen er ook een van de tour. We zijn toen gaan rijden, we stopten bij een strand waar we een paar uurtjes bleven. Later gingen we een pad op ergens tussen de pinda velden om te gaan sandboarden. Nooit gedaan maar was wel grappig. Pff de weg ernaar toe was echt super slecht met gaten zo groot haha. Maar toen we naar onze accommodatie reden was er ook echt een super slechte weg. Maar dan opeens heb je in een keer een “resort” voor je neus. Ze zegen resort maar ze bedoelen gewoon eigenlijk accommodatie voor backpackers. Maar slaapkamer was niks mis mee, wel gezellig met zn 14e op een kamer. In de avond beetje de mensen van de groep beter leren kennen en ze komen natuurlijk weer uit alle uithoeken van de wereld. Na het eten was er ook een krab race we hebben ingezet op nummer 9 tornade from the USA 10 dollar met de hele tafel. Uiteindelijk werd hij tweede maar die vent van de race zei dat het nummer 6 was..
Ik denk toch dat er iets niet klopt maar helaas we kregen het geld niet.







Dinsdag 18 februari:
Eerst goed ontbeten want we gaan vandaag een jungle tocht doen. We werden eerst met een jeep naar het begin punt gebracht en vanaf daar gingen we dus lopen. Ik had als een van de weinige slippers aan maar ik had wel mn schoenen bij me. We waren nog maar net onderweg en toen moesten we al door de modder heen en dus slipper gingen bij mijn al snel uit en ging verder op mijn blote voeten. Heel raar in Nederland heb ik er echt een hekel aan op blote voeten maar nu loop ik toch het liefst op blote voeten en dan nog wel door de jungle. We gingen naar een waterval maar voordat we er waren moesten we eerst zes rivieren oversteen en 45 minuten lopen. Ik vond het echt geweldig kan met dit soort dingen echt uren blijven lopen maar dat gold niet voor iedereen die liepen in hun schoenen te soppen en te klagen haha echt mooi. Toen we bij de waterval kwamen konden we ff heerlijk in het water zwemmen ik had het best warm en was aardig aan het zweten. Mooi nu dat wij een stuk gaan lopen is het precies mooi weer.
Het was ook een soort swimming hole omdat we van stenen konden afspringen en er was ook een touw waar aan je kon slingeren en dan het water in springen. Dat deed Rutger dus ook maar die kwam zoals bijna gewoonlijk op zn buik terecht. Ik snap ook niet zo goed waarom hij het maar blijft proberen het gaat echt nooit goed. Nadat we hadden gezwommen gingen we weer verder lopen. We liepen richting de rivier die uitkwam op zee. Maar we moesten ook een stuk door de rivier, mijn tas werd niet nat op mn rug maar bij sommige meisjes moest de tas toch wel omhoog worden gehouden.
Toen we eindelijk de boot hadden gevonden konden we gaan voor het varen. Echt ook weer lekker midden in de jungle en bootje schommelde lekker heen en weer. Wel super gaaf recht door het bos heen. Uiteindelijk stond de buschauffeur aan het einde van de rit op ons te wachten. We gingen naar de accommodatie, super mooi hoor omdat de zon iets scheen en het was ook gewoon überhaupt mooi met de slaapzaal. Standaard ritueel in de avond eten, drinken en praten.

Woensdag 19 februari:
Vandaag gaan we naar een dorpje en een school toe. Toen we aankwamen moesten we onze sarong om doen want dat is de regel in de dorpen. Om ons welkom te heten drinken we met zn alle kava. De openingsceremonie was leuk om te zien. Met de chief van het dorp die nooit buiten het dorp is geweest. Ook hebben we daar gegeten. Nadat dat was afgelopen gingen we naar een school toe. De kinderen hebben gezongen en gedanst voor ons echt super leuk om te zien dat ze zo allemaal bij elkaar zitten. We moesten ook vertellen wat we zelf deden in ons eigen land. Zodat de kinderen ook gemotiveerd raakte om zelf te gaan reizen en inspiratie op te doen voor wat ze zelf wilde gaan doen. Ik vond het best indrukwekkend hoe het ging in de dorpen en de kinderen zo blij zijn dat ze naar school kunnen. Aan het eind gingen we ook nog met de kinderen op de foto. Ze waren maar wat benieuwd over onze camera’s haha. Toen ook bezoek aan school voorbij was gingen we wild water raften. Maar dit is toch wel wat anders dan het normale wat wij in de Efteling bijvoorbeeld hebben. Het waren namelijk een paar bamboeboomstammen bij elkaar gebonden en daar konden we ook maar met zn drieën op. Door de stroming gingen we verder de rivier op het was wel echt leuk en mooi want met uitzicht op de jungle maakt het toch wel speciaal. Bij de accommodatie hebben we een eigen slaapkamer met een dubbel en een enkel bed. Echt chill.




Donderdag 20 februari:
We kunnen lekker uitslapen vandaag, we hoeven pas tien uur weg. We gaan vandaag eerst curry eten en naar een warmwater bad en een modderbad. Onderweg naar het restaurant werd er net als de laatste paar dagen UB40 gedraaid en dan moet ik toch altijd weer denken aan oom Sardi. Die draaide dat ook altijd in de auto wanneer hij voor ons reed in Bali. En vooral als iedereen slaapt in de auto en ik kijk naar buiten en de omgeving heeft iets weg van Bali mis ik mijn oom nog meer dan normaal. Het is ook nog steeds maar raar dat hij er niet is maar ik denk toch altijd nog wel aan hem als UB40 word gedraaid. Laatste dag alweer met de groep ook. Want morgen gaan wij naar beachcomber eiland en de andere gaan naar een ander eiland. Maar we zien elkaar ook nog wel een dag op het andere eiland. Bij het warm water bad was het echt zo heet.. door de zon maar ook door het zwembad. Rutger ging deed niet mee omdat hij weer zo’n bui had en nergens zin in heeft. Eerst insmeren met modder op laten drogen en daarna afspoelen in het water. Maar ja toen kwam het warm water bad. Te heet om in een keer erin te springen. In voelde dat in nog net niet kookte in het water. Omdat het ook onze laatste dag is met elkaar gaan we vanavond ook uit. Lopen was te ver dus we gingen met de taxi maar in die oude Mercedes was het toch wel weer een ervaring opzich. pff in het pikke donker snoeihard rijden en iedereen inhalen. Toen we aankwamen was het niet druk heel rustig gewoon zelfs. Echt wel een leuke avond vooral ook met die Engelse die zijn helemaal leip als ze drinken. Ook nog naar een karaoka bar gegaan daar heb ik het meeste wel van vergeten maar ik heb ook nog wel een nummertje gedaan geloof ik.

Vrijdag 21 februari:
Vandaag dus naar de eilanden. Voelde met niet helemaal super door gister maar dat mag de pret niet drukken. Met de boot gingen we ernaar toe. Onderweg kwamen we ook allemaal kleine eilandjes tegen die zo voorop een ansichtkaart konden. Het eiland waar we zelf naar toe gaan kan je binnen zeven minuten omheen lopen. Het is eigenlijk alleen de accommodatie en strand. Super mooi weer hebben gehad. Dus ook weer aardig bruin geworden of zoals de andere over mijn zeggen zwart. Snorkelen op het strand liggen en afkoelen in het water dat zijn toch wel de hoogte punten van de dag. Op en top chillen.
In de avond stond de muziek stond de muziek echt zo hard echt niet normaal.
Er waren ook maar drie tafeltjes. Inclusief ons. Dus met slapen was het ook lekker k*t.
Muggen, storm en hitte niet echt ideaal vooral omdat wij ook bijna buiten liggen. We liggen eigenlijk onder een afdak en er is ruimte voor 100 personen in het ‘gebouw’.

Zaterdag 22 februari:
Vandaag is het niet zo heel lekker weer helaas, maar nog steeds heel erg warm.
Veel konden we niet slapen, de muziek stond zo hard tot half twee in de nacht.
Dus wat we gedaan hebben is dan ook niet veel bijzonders snorkelen, chillen, eten en drinken haha klinkt niet zo heel boeiend maar we vermaken ons wel. Het is echt een chill vakantie en niet een doe vakantie. Morgen vertrekken we naar Mantaray Island daar zijn nog een paar van de groep dus dan heb je weer wat meer mensen om mee te praten. En het is een groter eiland.






Zondag 23 februari:
Vlak na het ontbijt vertrekt de boot al naar Mantaray Island. Het is vanaf ons eiland ongeveer 2,5 uur met de boot. Het is een grote boot die elke dag gaat. Hij stopt dan vlak voor het eiland zodat wij op kleinere bootjes kunnen stappen richting het eiland. Toen we aankwamen op het eiland stonden de andere al op ons te wachten. Zoals bij elk eiland eigenlijk wel word je verwelkomt door een groep die staan dan te zingen en gitaar te spelen. Echt een beetje dat Hawaii gevoel. We slapen in een iets kleinere kamer nu maar met 32 personen. Aan het strand konden we gelijk ff bij praten over vrijdag avond. Iedereen had het er nog steeds over de icebar en de karaokebar. Het is echt een leuke groep het is alleen jammer dat ze morgen alweer weggaan. In de avond hebben we spelletjes gedaan met dansen en een krabrace. Ik weet dat er heel veel mensen denken dat zo’n reis als ik die maak niet echt nodig is en dat ik mijn geld beter kon besteden aan een huis of iets anders in Nederland. Maar zoiets als dit op een eiland met super toffe mensen uit andere landen maakt het me alles waard.

Maandag 24 februari:
Ontbeten en mn zwembroek maar weer aangetrokken. Tsja daar is het enigste waar ik me enigszins druk om kan maken. Over hoe laat het eten is en of ik mijn zwembroek wel aan heb voor als ik de zee weer in duik. Haha fantastisch we hebben het er zelfs nog over gehad vandaag met James, Dann en Jen dat als weer terug zijn en weer aan het werk moeten dat we dan in plaats van hele dagen niks doen en maar aan een paar dingen denken in een keer honderd andere dingen moeten regelen op een dag. Iedereen gaat weg vandaag ik en Rutger blijven als enigste over hier op Mantaray Island. Ik vind het echt echt jammer maar goed dat hoort er wel bij dit soort reizen je ontmoet de aardigste mensen en vervolgens moet je ze ook na een paar dagen weer gedag zeggen.
Bij Fabienne en Selina mochten Rutger en ik nog een stukje schijven voor hun.
Wel leuk want wij waren de eerste niet Zwitserse die in hun boek mochten schrijven.
We gaan ze zeker wel een keer opzoeken in Zwitzerland. Toen de groep dan ook weg was hebben we niet veel gedaan. Beetje in de zee dobberen.

Dinsdag 25 februari:
Er komt een cycloon richting dit eiland, en omdat morgen niet zeker is dat de ferry komt hebben we besloten dat we vandaag al weg gaan in plaats van morgen. Wel jammer want ik vind het hier leuker dan Smuggelers Cove. Maar we willen het risico ook niet lopen dat we hier vervolgens een paar dagen langer vast zitten op het eiland. De golven waren echt niet normaal voor een ferry dan. Maar we hebben het overleefd. Dit weer zou nog zeker blijven de aankomende anderhalve week. Dus we hebben het enigszins wel goed gepland want we hebben over het algemeen goed weer gehad. In de avond kwamen we nog het restant van de groep tegen. Daar mee zitten praten voor de rest niet heel veel gedaan. En oow ja we slapen weer lekker in het stink 32 bed dorm room.









Woensdag 26 februari:
Ik heb een beetje het gevoel dat ik aan het wachten ben totdat we naar Taiwan kunnen gaan. Want vandaag en morgen zitten we nog hier bij Smuggelers Cove. Het is een beetje het standaard ritueel. Ontbijten en daarna niksen en chillen aan het strand.
Snorkelen is hierzo is niet echt super geweldig dus dat kunnen we ook niet doen.
Gelukkig was er wel voetbal op tv dus dat heb ik in de ochtend zitten kijken met James. Het is raar want het was live maar ik zat het s’ochtends vroeg te kijken we zitten natuurlijk met die tijdsverschillen. Omdat wij eigenlijk het laatste beetje dat over is van de groep zitten we dan ook vaak met elkaar. Morgen gaan de drie meiden weg dus dat betekent onze laatste avond. Dus daarom zijn we gezellig wezen uiteten. En ik moet zeggen dat dit toch misschien het lekkerste eten was voor mijn in de laatste paar maanden. Tijd gaat aan de andere kant ook zo snel want voordat we het door hebben zitten we zondag in Taipei!

Donderdag 27 februari:
In de ochtend vroeg op want ik moet een belletje plegen naar Nederland. Mama Corie en Herman zijn 32 jaar getrouwd! En ze hebben een etentje dus ze zitten gezellig bij elkaar. Dat zag ik dan achteraf op whatsapp want de Wi-Fi deed het niet zo goed dus viel de hele tijd weg. In de middag zijn we naar Nadi stad gegaan naja stad de main street kan je het beter noemen. Ik wilde eigenlijk naar de kapper maar dat heb maar aan me voorbij laten gaan want echt hygiënisch zag het er niet uit. Met zijn drieën zijn we gegaan want James was ook mee. Op de markt nog wat armbandjes gekocht en afdingen natuurlijk.
James dacht dat de taxi weer tien dollar zou vragen dus hij vroeg van hoe duur? Toen zei de taxichauffeur acht dollar! En James wilde toen nog gaan afdingen maar voordat hij wat wilde zeggen dacht hij bij zich zelf waarschijnlijk van aach laat ook maar acht dollar is goed haha echt schitterend. Het is wat moeilijk om op te schrijven hoe zijn doen en laten is maar het is echt een pracht gozer haha!
Verder niet heel speciaal maar wel weer even gezellig in de stad.

Vrijdag 28 februari:
Laatste dag Fiji voor ons dan, tijd is echt als een malle gegaan zoals eigenlijk altijd.
Het departure pack was gelukkig wel goed geregeld naar het vliegveld dan maar.
James heeft een vlucht om tien uur maar die ging wel ongeveer de gelijkt tijd als ons naar het vliegveld. FF een koffie gedaan en gedag gezegd! Echt een mooie Engelsman was het. De vlucht duurt 2,5 uur dus niet heel lang maar wel een klein beetje turbulentie gehad. We vliegen vandaag voor een daagje naar Auckland en morgen vliegen we dan via Sydney naar Taipei. Toen we aankwamen in Auckland kwamen we weer super veel Nederlanders tegen. In de avond zijn we naar de stad geweest en wat gegeten. En voor mijn gevoel zijn we helemaal niet weg geweest van hier. Ik denk dat het besef pas komt als we straks in Nederland zijn en alles voorbij is. Dat we dan pas in de gaten hebben hoe snel en hoeveel we eigenlijk niet gedaan hebben. We zitten nu nog eigenlijk een beetje in een droom.







Zaterdag 1 maart:
Het is een beetje wachten tot dat we kunnen gaan vliegen om zeven uur. Maar goed de stad was wel drukker dan normaal en we zijn even bij de markt wezen kijken en toen zagen we ook nog toevallig onze tourbus met dezelfde gids en chauffeur. Wel grappig dat je die dan weer tegenkomt. We hebben nog een beetje liggen chillen in het hostel.
Toen zijn we naar het vliegveld gegaan. Het is wel weer aardig wat reizen met het vliegtuig en we komen weer veel vliegvelden tegen. Het is wel een raar idee na vijf maanden Oceanië gaan we nu naar Azië. We komen nog wel in Sydney mijn lievelingsstad! Toen we ook lande in Sydney zei ik ook tegen Rutger dat we weer thuis waren.

Zondag 2 maart:
Ben ik gewoon jarig in het vliegtuig!! Onderweg naar Taipei de vlucht is negen uur.
Het is wel een grappige ervaring. Toen we aankwamen in Taipei was het 5 uur in de ochtend. We moeten wachten tot negen uur voordat we onze tassen kunnen dumpen.
Ik heb ik die tijd dat we moesten wachten met mijn ouder gebeld. Heb eigenlijk helemaal niet het gevoel gehad dat ik jarig was vandaag. Wat we vandaag hebben gedaan is door de stad gelopen bij de hoogste toren van Taipei geweest en alle winkelcentrums gezien. Het is niet echt een mooie stad en er is volgens mij ook niet zo levendig als sommige andere groten steden in de wereld. Maar het heeft wel iets anders wat ik niet zo goed kan verwoorden. Een hele eigen stad denk ik zo. En niemand spreekt hier Engels dus je bent eigenlijk helemaal op jezelf aangewezen. Echt wel een ervaring alles in het Chinees en mensen die geen woord Engels praten. Al met al prima verjaardag gehad en super leuke berichtjes gehad vanuit Nederland. Ze denken toch nog wel aan me!
In de avond gingen we uiteten en toen heeft Gal omdat ik jarig was een speciaal nagerecht besteld zonder dat ik het wist! Ze zei dat ze naar de wc moet maar ondertussen is ze gewoon naar de keuken of iets gelopen. Super leuk!

Maandag 3 maart:
Vandaag gaan we tempels bezoeken is het plan maar eerst wil ik naar de bank om te kijken of ik op een of andere manier geld van mijn bankpas af krijgen. Ik heb namelijk meastro maar die doet het weer niet vanwege een of andere duistere reden. Toen we naar de Citi bank gingen is het uit eindelijk gelukt! Daarna zijn we met de tram naar een nationaal paleis gegaan. Zag er allemaal mooi uit en het heeft veel Chinese invloeden.
Toen we naar binnen wilde dachten we eigenlijk dat we binnen in het paleis konden kijken met de tuinen enzovoort maar dat bleek dus niet zo te zijn. Het bleek namelijk een museum te zijn.. En als ik iets probeer te vermijden is het een museum. Later zijn we naar een tempel gegaan dat was wel heel mooi om te zien met veel goud. In de avond zijn we naar de nachtmarkt geweest de kraampjes met eten, kleren en puppy’s alles is er te vinden behalve degelijke kwaliteit haha. Ik heb namelijk een beetje het gevoel dat als je er iets koopt dat het na twee keer gebruiken kapot is.








Dinsdag 4 maart:
Vandaag uit de stad! Om naar een nationaal park te gaan. We gaan met de trein en het duurt ongeveer drie uurtjes. We kwamen op dit idee omdat Rafa een jongen van het hostel zei dat het echt een mooi nationaal park is en je het met een scooter kon doen de route. Dus toen we aankwamen hebben we ook scooter gehuurd voor de hele dag. Het was een 125cc dus hij reed wel lekker door. We zijn toen naar het nationaal park gereden. Klinkt raar maar wel weer ff wennen om aan rechts te rijden. Iedereen en ook ik dacht dat in Taiwan niet zoveel te zien is maar dat is niet helemaal waar. In de trein hebben we een hele mooie route afgelegd en het nationaal park was ook echt geweldig!
Het had echt iets kunnen zijn dat je op een ansichtkaart zou terug kunnen vinden.
De route was echt mooi met tempels hier en daar tunnels door de bergen heen en een soort vallei. Maar ook het scooter rijden was ook echt super, lekker door de bergen heen rijden en zo hard mogelijk proberen te gaan. Toen we terug naar de stad wilde gaan ben ik een afslag eerder er af gegaan en toen ben ik Rutger en Gal kwijt geraakt en ook de weg. Pff wat was dat klote alles lijkt namelijk op elkaar en alles is in het Chinees en de mensen spreken geen Engels. Lekker weer.. Maar uiteindelijk heb ik de weg gelukkig wel weer terug gevonden. Vraag me alleen niet hoe. In de avond zijn we terug naar het hostel gegaan en filmje gekeken. Morgen dus naar Bangkok!! Echt heel benieuwd en eindelijk weer mn korte broek aan doen en want ik loop nu met een vest, jas, schoenen, lange broek dat is natuurlijk niks. Ben benieuwd hoe dat in Nederland zou gaan worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taiwan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2014

Nieuw Zeeland, Fiji eilanden en Taiwan!

08 Februari 2014

Australie

08 Februari 2014

Australie deel 3

31 Oktober 2013

3

20 Oktober 2013

deel 2
arie

Deze reis hou ik een logboek bij. Voor mijzelf voor later maar ook voor mijn familie en vrienden die het leuk vinden om op de hoogte te blijven. by the way.. sorry voor de spelfouten en misschien niet altijd het goed samenvatten van sommige dingen. :P :P

Actief sinds 03 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1604
Totaal aantal bezoekers 5114

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: